dinsdag 18 maart 2008

Voor mensen die hun eigen Skike school willen beginnen - maar niet weten waar ze moeten beginnen.

Heb JIJ er wel eens over nagedacht?

Goh, misschien lijkt het me leuk om mensen de fijne kneepjes van het Skiken bij te brengen? Of denk je misschien: "Dat Skiken dat heeft door de link met Nordic Walking een beetje een stoffig imago, dat moet veranderen! Ik ga er een hele hippe en trendy sport van maken!" Nu zullen er mensen zijn die mij voor gek verklaren, dat ik dat maar durf te beweren. Toch is het zo dat door mensen te laten weten waar ik mee bezig ben ze meteen zoiets hebben van he wat stoffig of dat is voor oudere mensen. Nu probeer het maar eens. De eerste keer viel me vies tegen. Heb je ervaring met langlaufen, skaten, skien of mountainbiken dan heb je wel meer feeling dan mensen die het van het horen zeggen hebben.

Juist omdat het zo'n nieuwe sport is en niet te vergeten een trend, is er erg veel behoefte aan mensen die het leuk vinden om aan andere les te geven. Deze mogelijkheid bestaat.

Natuurlijk moet je zelf thuis zijn in het Skiken. Je kan een cursus volgen bij verschillende Skike trainers of Skike points. Als je het Skiken onder de knie hebt dan heb je de mogelijkheid om een cursus tot trainer te volgen.

De cursus tot skike trainer is een volwaardige cursus die in de Benelux 2 dagen duurt met een tussenperiode van 4 weken om hetgene te oefenen wat je geleerd hebt. Voor meer informatie verwijs ik je graag naar de website van Stichting Skike Nederland.

Greetz,

Yvonne Immerzeel

Geen opmerkingen: